Нормативна база діяльності РЦСССДМ

Про зміни в законодавстві щодо соціальної роботи
з сім’ями та особами, які опинилися в складних життєвих обставинах

Прийнято постанови Кабінету Міністрів України № 895 та № 896 від 21 листопада 2013 року, якими затверджені Порядок виявлення сімей (осіб), які опинилися в складних життєвих обставинах, надання їм соціальних послуг та соціального супроводу, а також Порядок взаємодії суб'єктів соціального супроводу сімей та осіб даної категорії.
Цими законодавчими актами розширено перелік сімей (осіб) даної категорії, включені такі обставини, як, наприклад, спосіб життя, в результаті якого члени сім'ї або особа не мають можливості самостійно піклуватися про особисте життя та брати участь у суспільному житті; стихійні лиха; дискримінація.
Під час відвідування сім'ї фахівець з соціальної роботи проводить оцінку потреб сім'ї в отриманні соціальних послуг, обстеження (за згодою) матеріально-побутових умов. При необхідності Центр соціальних служб для сім̓ї, дітей та молоді залучає до проведення оцінки потреб, обстеження сім'ї фахівців служби у справах дітей, управління соціального захисту населення, охорони здоров'я, внутрішніх справ, освіти.
За наявності обставин, які є підставою для прийняття рішення про надання родині (особі) пільг, гарантій, послуг, допомоги та інших виплат оригінал акта обстеження передається в управління соціального захисту населення. Крім цього, фахівець ЦСССДМ надає членам сім'ї форми заяв про виплати, соціальні послуги, знайомить з порядком подання документів для їх отримання.
Рішення про взяття сім'ї (осіб) під соціальний супровід приймається управлінням соціального захисту населення, а по сім'ям, в яких виявлено порушення прав дитини, - комісією із захисту прав дітей. При цьому соціальний супровід не повинен тривати більше шести місяців. Соціальні послуги під час соціального супроводу надаються на платній і безкоштовній основі.
Взаємодія всіх суб'єктів соціального супроводу сімей (осіб), які опинилися в складних життєвих обставинах, здійснюється управлінням соціального захисту населення.
Постанови Кабміну України передбачають 3-х місячний термін для приведення всіх нормативно-правових документів Міністерства соціальної політики та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність з цими постановами, тобто в лютому - березні 2014 року ми повинні вже мати нові форми документів і новий механізм взаємодії з усіма структурами, які працюють з сім'ями, які опинилися в складних життєвих обставинах.

О.В.Сердечна, директор Станично-Луганського РЦСССДМ





ЗАТВЕРДЖЕНО

Розпорядження голови
райдержадміністрації
19 вересня 2013 р. № 275

Положення
про СТАНИЧНО-ЛУГАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР
СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ДЛЯ СІМ’Ї, ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ

1. СТАНИЧНО-ЛУГАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ДЛЯ СІМ’Ї, ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ (далі — центр) — спеціальний заклад, що проводить соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
 2. Центр утворюється, реорганізується та ліквідується Станично-Луганською районною державною адміністрацією і належить до сфери її управління.
Діяльність центру спрямовується управлінням соціального захисту населення Станично-Луганської районної  державної адміністрації.
 3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, іншими нормативно-правовими актами з питань сім’ї, дітей та молоді, а також цим Положенням.
 4. Основними принципами діяльності центру є:
 законність;
 соціальна справедливість;
 раннє виявлення та надання допомоги сім’ям, дітям та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах;
 доступність та відкритість;
 конфіденційність і відповідальність за дотримання етичних і правових норм;
 додержання і захист прав людини;
 адресність та індивідуальний підхід;
 добровільність вибору в отриманні чи відмові від отримання соціальних послуг;
 комплексність та системність під час надання соціальних послуг;
 дотримання державних стандартів і нормативів соціальних послуг;
 максимальна ефективність використання бюджетних та позабюджетних коштів.
 5. Основними завданнями центру є:
 проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання складним життєвим обставинам сімей, дітей та молоді;
 виявлення сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах;
 здійснення соціального супроводу, надання соціальних послуг та здійснення інших заходів щодо відновлення соціальних функцій, психологічного і фізичного стану сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги;
 проведення інформаційно-просвітницької роботи з сім’ями, дітьми та молоддю;
 забезпечення взаємодії із структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, а також залучення потенціалу територіальної громади до проведення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю.
 6. Центр відповідно до покладених на нього завдань:
 1)    здійснює виявлення та веде облік:
 сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах;
 осіб з числа випускників інтернатних закладів;
 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;
 прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, сімей опікунів, піклувальників;
 осіб з інвалідністю;
 осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі;
 осіб, які зазнали жорстокості та насильства, постраждали від торгівлі людьми, залучалися до найгірших форм дитячої праці.
 2) проводить оцінку потреб дитини, сім’ї та молодої особи, обстеження матеріально-побутових умов за згодою сім’ї, визначає планування та методи соціальної роботи.
 3) здійснює у разі потреби соціальний супровід та надання соціальних послуг, зокрема:
 забезпечує надання необхідних соціальних послуг особам, які зазнали жорстокості та насильства, постраждали від торгівлі людьми;
 забезпечує соціальну підтримку ВІЛ-інфікованих дітей, молоді та членів їх сімей;
 здійснює заходи із соціального патронажу осіб, які відбували покарання у вигляді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, у тому числі за повідомленням установ виконання покарань;
 здійснює соціальну та психологічну адаптацію дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа з метою підготовки до самостійного життя;
 інформує населення про форми сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
 надає юридичну, психологічну та соціальну допомогу дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, а також їх біологічним батькам, опікунам, піклувальникам, прийомним батькам, батькам-вихователям та усиновлювачам;
 здійснює соціальне супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу; бере участь у підготовці до самостійного життя дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, з числа випускників інтернатних закладів.
 4) інформує сім’ї, дітей та молодь про можливість отримання інших видів соціальної допомоги і послуг.
 5) проводить у сім’ях, серед дітей та молоді за місцем проживання інформаційно-просвітницьку роботу, спрямовану на формування стандартів позитивної поведінки, здорового способу життя шляхом розповсюдження соціальної реклами і проведення консультацій.
 6) впроваджує нові соціальні технології, спрямовані на виявлення отримувачів соціальних послуг на ранніх стадіях життєвих проблем; формує навички відповідального батьківства, здійснює профілактику соціального сирітства.
 7) узагальнює статистичні та готує інформаційно-аналітичні матеріали стосовно проведеної соціальної роботи, які подає Луганському обласному центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та управлінню соціального захисту населення Станично-Луганської райдержадміністрації.
 8) дотримується державних стандартів і нормативів під час проведення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю.
 9) забезпечує захист персональних даних сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
 7. Центр має право:
 вносити Міністерству соціальної політики України, органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо вдосконалення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю;
 подавати пропозиції до проектів відповідних місцевих бюджетів з питань, що належать до його компетенції;
 укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами та організаціями (в тому числі іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання покладених на нього завдань;
 залучати фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності для здійснення соціального супроводу сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах; в установленому порядку одержувати від підприємств, установ та організацій інформацію з питань, що належать до його компетенції;
 вживати заходів для забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів сімей, дітей та молоді;
 здійснювати посередництво у представництві інтересів сімей, дітей та молоді та порушувати клопотання про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні вимог законодавства з питань проведення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю.
 8. Центр очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади в установленому порядку головою Станично-Луганської районної державної адміністрації за погодженням з директором Луганського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
 9. Директор центру:
 здійснює загальне керівництво діяльністю центру, несе персональну відповідальність за виконання покладених на центр завдань, законність прийнятих ним рішень;
 затверджує в установленому порядку структуру та штатний розпис центру в межах граничної чисельності працівників та фонду оплати праці відповідно до типової структури і штатної чисельності, що затверджуються Мінсоцполітики;
 затверджує положення про структурні підрозділи центру та посадові інструкції його працівників;
 видає в межах своїх повноважень накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання;
 представляє центр у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
 проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до компетенції центру;
 розпоряджається в установленому порядку майном і коштами центру;
 утворює в центрі атестаційну комісію, сприяє підвищенню кваліфікації працівників центру;
 призначає на посаду та звільняє з посади працівників центру;
 приймає рішення щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників центру.
 10. Діяльність центру фінансується за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
Центр надає послуги на безоплатній основі.
 11. Умови оплати праці працівників центру затверджуються Мінсоцполітики за погодженням з Мінфіном.
 Штатна чисельність працівників та структура центру встановлюються згідно зі штатною чисельністю та типовою структурою районного центру, затвердженими Мінсоцполітики за погодженням з Мінфіном.
 12. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, відповідні рахунки в органах Казначейства, печатку та бланк із своїм найменуванням.




Комментариев нет:

Отправить комментарий